måndag 25 februari 2008

Dag 1

Första dagen på dieten!

Frukost: Ett glas vatten

Lunch: -----

Mitt emellan: Te med tre sukettbitar och en ½ dl mjölk ca

Middag: 8 st tunna skivor skinka

Kvällsmat: 3 st kokta korvar med ketchup och senap


Detta är alltså inte så det ska se ut en dag på dieten. Man ska äta regelbundet och i lagom mängder inte strunta i att äta. Resultatet påverkas i och med att du inte äter. Du får inte någon förbränning, din kropp försätter sig i en form av viloläge. Den sparar hellre den energi och fett den har istället för att förbränna den/det.


Träningen idag: Städning 1,5 timmar
Målning 3 timmar

Det behöver inte nödvändigtvis vara mer träning än såhär på en dag. Det gäller bara att hålla kroppen i rörelse mer än du normalt gör och du kommer märka skillnad.

Skrev igår att jag skulle lägga upp mått och vikt här idag men det får jag ta imorgon då jag köpt ett fungerande batteri till min våg!

Eftertanke: Se till att få igång förbränningen på morgonen genom att äta frukost (typ kokt ägg)

2 kommentarer:

Charmig sa...

Min dag såg ut så här.
Frukost - skål med fil och naturell mysli. En grov macka med gurka på och en kopp the.
Lunch - ett äpple och en banan
Middag - två grova mackor, två ägg och en kopp the.

Tanken var ju dock att ja skulle ha ätit ordentlig lunch å midda. Men som du kan läsa i min härliga blogg...dagen började inte på topp!

Träning då. Hmm, har ändrat om i två skyltfönster..så träning kan man väl kalla det. I alla fall har ja rört på mig utöver det vanliga.

Sirlig sa...

Haha inte mycket GI över den dagen! Nya tag imorgon!