onsdag 27 februari 2008

Dag 3

Tredje dagen!

Frukost: ---
Lunch: Thaimat utan ris och kokt morot
Middag: Fisksoppa med räkor och ägg
Kvällsmat: 1 kopp te med 3 suketter

Var väl en någon sånär bättre dag än tidigare den här vad gäller mat, men inte bra ändå! Kokade ägg i morse men hann inte äta dom och glömde dom sedan i kastrullen så åt först vid 12 trots att jag började jobba strax före 6 i morse. Imorgon blir det i alla fall ägg till frukost!

Träning: Easy Vibe 30 minuter (vibrationsträning 30 övningar)
1 timma städning
Känner av lite i benen men det kan oxå bero på att jag varit igång mycket det sista med grejjande och fejjande i min lägenhet! Imorgon ska jag nog försöka ta en promenad när jag har min rast!


Fisksoppa 2 portioner:
Ingredienser: Alaska pollok
Räkor ca 70 g
Salladsgrönsaker (frysta, Broccoli Mexicana) ca 200 g
Ägg 2 st kokta
Grädde ca 3 dl
Dinkelmjöl ca 1 msk
Krydda med persilja, gräslök, örtagårdskrydda vitlökspulver och salt (efter tycke och smak)

Bryn fisken, hacka den i mindre bitar. Häll på räkor.
Under tiden värmer du upp grädden tillsammans med dillen och gräslöken, lägg sedan i ägget och salladsgrönsakerna. Red av "såsen" med lite dinkelmjöl. När fisken fått fin färg häller du över den i soppan och rör runt.
KLART! Låt det väl smaka!



Eftertanke: Mycket vatten hjälper till att hålla både sötsug och hungern borta ett tag!

Inga kommentarer: