söndag 24 februari 2008

Nystart

En ny början? En nystart!

En ny blog!

Här ska jag alltså föra ner information, recept och triumfer och nederlag vad gäller min diet som ska vara i 12 veckor! Detta är mest för mig själv, men finns det någon som finner glädje och motivation till att testa att förändra sitt utseende, sin inställning och sitt "liv" så är det bara bonus!


GI metoden betyder som de allra flesta av er vet Glukemiskt Index och bygger i stort sett på att hålla blodsockret på en låg och jämn nivå! Inga kolhydrater, eller iaf så få kolhydrater som möjligt i kosten. Det har varit mycket skriverier om GI både positivt och negativt. Jag tycker man ska ta det med en nypa salt, alltså både det positiva och det negativa och är man sedan intresserad så testar man och bildar sig en egen uppfattning!

Jag själv ska alltså påbörja dieten imorgon måndagen den 25:e februari -08 och hålla på i 12 veckor. Min förhoppning är att gå ner ca 10 kg under denna tiden. Jag vill hamna under 60 kg bara för att se om jag kan och om jag gillar det jag ser! Det är inte så att jag är missnöjd med min kropp för jämnan men det gör sig påminnt då och då och nu ska jag se till att göra något åt det!

Kommer skriva ner mina mått imorgon samt min vikt. Jag kommer skriva upp min vikt och mått en gång i veckan iaf, men nyfiken som jag är väger jag min (under dieten) varje morgon!

Detta var bara det inledande.. Jag kommer alltså varje dag skriva in vad jag ätit, vad jag gjort för att komma igång i form av träning av de olika slag. Behöver inte alltid vara på gym eller en runda i löparskorna utan det kan lika gärna vara att skura hela lägenheten! Jaja du förstår!

Mycket nöje och lycka till!

Inga kommentarer: